OGÓLNOPOLSKIE ELIMINACJE DO EUROPEJSKIEGO FESTIWALU SOS13
PATRONAT HONOROWY
Minister Edukacji i Nauki
Przemysław Czarnek
Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa,
przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki
w ramach Programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II"
Młodzi ludzie nie pałają miłością do fizyki i chemii, bo ich zdaniem to zbyt skomplikowane przedmioty. Brakuje nauczycieli, którzy mogliby wytłumaczyć zawiłości zakrzywienia czasoprzestrzeni czy choćby grawitacji. Z pomocą przychodzi międzynarodowy program „Nauki Przyrodnicze na Scenie”, który integruje różne środowiska – naukowców, nauczycieli i uczniów w celu popularyzacji przedmiotów ścisłych.
Jest to największa inicjatywa w zakresie edukacji naukowej w Europie, obejmująca 36 krajów. Uczestnicy festiwalu krajowego, a następnie - europejskiego, przygotowując i promując swoje projekty podnoszą kwalifikacje, przedstawiają osiągnięcia dydaktyczne, wymieniają doświadczenia, nawiązują nowe kontakty zawodowe i doskonalą umiejętności językowe. Udział w tegorocznej edycji zgłosiło około 200 nauczycieli i uczniów szkół wszystkich poziomów nauczania, dydaktycy i popularyzatorzy nauk przyrodniczych z uczelni z całej Polski. Projekty w ramach festiwalowego współzawodnictwa oceniane będą w sześciu festiwalowych kategoriach, pokazujących związki nauk przyrodniczych z problemami współczesnego świata, i dotyczącymi tematów związanych z ciekawymi problemami z obszaru nauk przyrodniczych.
FOTORELACJA
Fot. Anna Maćkowiak, uczennica I Liceum Ogólnokształcącego im. Rodu Leszczyńskich w Lesznie, opiekun mgr Grzegorz Lorek
Fot. Adrian Wykrota, Życie Uniwersyteckie
Fot. mgr Tomasz Ordza, Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce
RELACJA FILMOWA
PIĄTEK, 22.09.2023 (aula im. prof. Franciszka Kaczmarka)
SOBOTA, 23.09.2023 (aula im. prof. Franciszka Kaczmarka)
SOBOTA, 23.09.2023 (aula im. prof. Arkadiusza Piekary)
Copyright © 2014-2023 NAUKI PRZYRODNICZE NA SCENIE - SCIENCE ON STAGE POLSKA.
Webdesign M&J Latosińskie. All rights reserved. Polityka prywatności. | Deklaracja dostępności